måndag 6 oktober 2008

Det låter ju skit

Jo men visst. Nu har det repats igen. Som vanligt lät det inget vidare vackert i mina rävöron. Vi är ostämda och halvt taktlösa. Ett mindre tight band får man leta efter. Jag känner att det är dags att börja vara helt ärlig i den här bloggen. Vi må vara koola men bra låter det fan inte.
Vi har nu en ny låt på repertoaren: Moldy Peaches - Who's got the crack.
Dock så har vi aldrig lyckats spela en hel låt från början till slut, vi har inte ens gett det ett helhjärtat försök. Och ryktet säger att vissa i bandet inte ens använder öronproppar! Skandal säger räven. Hur ska man då kunna ta i och spela rockenroll? Skärpning på den fronten.
Nästa vecka ska vi spela:
I'm in love with the riot av det eminenta bandet Bring me the fucking riot...man
och
Fell in love with a girl av White Stripes, som också är ett alldeles extraordinärt band såklart.
Om någon vill vara vår roddare så kan denna person skicka in sitt CV till oss. Vi behöver någon som kan fixa det mesta. Stämma intrument, fixa sjysst och ballt ljud på gitarren, ordna så Malene får rätt längd på basremmen, ställa in rätt höjd på trumpallen osv. Känner du att du kan klara allt detta och mer därtill? Ja då är du rätt person för jobbet.
Vi vill ha din ansökan snabbt som fan.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt Emmely! Jag förstår att du är upprörd å det grövsta. Jag tror att en roddare vore bra, men vi måste ju betala denna person också, har vi råd med det? Har vi råd att INTE ha råd?
Jag föreslår i övrigt följande åtgärder:

- Jag bönar och ber morsan om supertidiga julklappspengar för att inhandla en bättre begagnad bas, så jag kan öva hemma.
- Jag och Sara repar ihop en gång i veckan hemma hos nån, ännu lättare nu när Sara ska flytta till campus. Då får du mer kvalitetstid vid trummorna när vi väl är i lokalen.
- Vi turas om att medbringa nöt- och bärmix till lokalen varje rep, så att vi hela tiden är superpepp. Vi bör ta en paus på mitten och stanna hela tiden, dvs. alla tre timmar.
- Vi gör en utvärdering efter varje rep, allt i enlighet med den förbannade PBL-metoden. (Är vårt välljud ett problem som måste lösas? Ja, kanske.)
- Emmely börjar skälla lite på oss att vi faktiskt kör hela låtar från början till slut och har koll på texten vs. basen samtidigt.
- Alla vi slutar vara så jävla mesiga och lyssna avundsjukt från de "bra" banden som spelar i rummen brevid oss. De är INTE så bra som de är pga. att de lyssnat på sina replokalsgrannar istället för att repa... ^^ TO HELL MED DOM säger jag bara.

PEACE, SVETT OCH ROCKNROLL!

Anonym sa...

Jag glömde säga att jag hör ju inget med öronproppar!!!

räven sa...

men fortsätter du repa utan öronproppar kommer du snart varken höra med eller utan dem.
jag föreslår inga åtgärder utöver detta.
jag tar det hela ganska oseriöst, dvs jag har inga större ambitioner med bandet. jag vill bara spela lite trummor och ha något kul att göra en kväll i veckan. jag siktar varken på globen eller musikhusets scen. detta kanske dock är något vi borde ta upp i ett pbl-möte!

räven sa...

obs! roddaren får ingen lön. det är frågan om rent slaveri här.

Anonym sa...

okej, jag lovar att ha öronproppar nästa gång, egentligen håller jag ju med. Du får bestämma dig, dock! Spelar det roll att det låter skit eller spelar det inte roll? Det tar ju den tid det tar, eventuellt mindre tid, att få till ett hyfsat sound. Vad säger du?

räven sa...

det är klart att det hade varit roligare att spela om det hade låtit bra men nu är det ju så att vi inte är bra och vad ska man göra åt det mer än att fortsätta repa?

David sa...

Jag har alltid velat vara roddare, och kan både stämma och bära!
Men jag vägrar ha öronproppar, det är inte roddarcoolt, jag kan ha två fimpar i öronen.

räven sa...

du är anställd! du kommer att behövas framförallt måndagar mellan 18 och 22!

David sa...

Gott
Nu står det "Rodda minibikarna" de närmsta tre måndagarna i kalendern, så får ni utvärdera sen.
Har skägg och ska genast börja jobba på övriga attribut som keps och ölmage. Om damerna har en logga så ska jag även sy ett stort emblem att sätta fast bak på jeansjackan!

Anonym sa...

JIPPIE DAVID ÄR BÄST! Som roddare har du förresten i uppgift att formge en logga också. Om du orkar^^

Anonym sa...

får jag vara mini-roddare till minitjejerna? jag har... håll i er nu.. ... wait for it... .. ett par oanvända öronproppar i neongul nyans!

Anonym sa...

nötmix? haha, vilka rockers! =) ni ska ju dricka BIRA och leva rövare!! jag har konsulterat Sara i ämnet och hon håller med. Ni måste ju tänka på er image! haha. =)

Anonym sa...

Men man blir inte bra på att spela av öl. Att dricka öl och leva rövare kan vi ju redan.. ^^ Så det gör vi ändå. När vi väl repar ska vi bli bättre på att spela, leva rockstjärneliv gör man ju på turnéerna!!

räven sa...

man får nog inte dricka öl i kommunens replokal!! jag vill bara poängtera detta. lättöl i så fall kanske.

Anonym sa...

Kommunen suger.

Hur förväntar de sig att ge upphov till stora band om de inte tillåter starköl?